måndag 30 april 2012



Sköna maj välkommen till vår bygd igen!





Vet ni om att Valborgsmässoelden från början var ett sätt att skrämma allt otyg som kunde hota boskapen när dom släpptes ut på vårens första bete. Man tände brasor skramlade med grytlock och skrek o gapade;)



Och idag firar vi ju att våren äntligen är här vi firar även våran kung som fyller år. Och hemma hos oss firas det för fullt f.o. m april ända till slutet av juli firas födelsedagar på löpande band;) I helgen som var slog vi ihop två födelsedagar  då världens bästa son fyller 38 år. Ojj (hur går det till) Jag som tror jag är 35 ;)) Och världens bästa barnbarn som fyllde 15 år. 

En skön Valborg önskar jag er alla!

4 kommentarer:

  1. Jasså det var på det viset minsann förr? Kul att veta...Ja kungen idag,vi har haft min bror o vår far i dagarna..Ja du ser på våra barn o barnbarn att vi säkert är äldre än vi själva tror,hihihi..ha en trevlig Valborg nu/ Gunilla

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en riktigt fin Valborg!!
    AC

    SvaraRadera
  3. Kikar in och önskar dig en trevlig Valborg

    SvaraRadera
  4. önskar dej en skön valborg. mina små mini grytor kan man ha potatis gratäng i då dom går att ha i ugnen,jag köpte dom på webb butiken små ting.
    kram Annika

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.