torsdag 17 maj 2012




Halloj!
Börjar dagen som vanligt att vakna tidigt till fågelsång och solen som starkt lyser in i sovrummet som för tillfället saknar rullgardin,så här blir det tidiga mornar! Som vanligt när jag vaknar så är jag som Nalle puh, tänker på frukost direkt!



Du Puh vad är det första du tänker på när du vaknar på morgonen?
frågar Nasse.
"Jag undrar vad jag får till frukost, sa Puh
" Vad tänker du Nasse?
"Jag undrar vad det ska hända för något roligt idag svarar Nasse.
Mmm, sa Puh tankfullt. Det är samma sak:)) 



Ogräsplockning i stenpartierna!






I dag är det dags att ta tag i det som växer där det inte ska. Här i våra nygjorda stenpartier har jag försökt att plantera ner buskar efter konstens alla regler.Men efter en vinter så är allt puts veck! bara bruna buskar kvar. Men ogräset är så grönt och fint och nästan hånler åt mig, pilutta dig !
Så nu ut i solen;)

Ha en fin dag!

13 kommentarer:

  1. Jamen visst är det väl otroligt att ogräset dör aldrig, men alla fina växter som kostar hur mycket som helst dom klarar sig inte.
    Jättefina kantstenar ni har.
    Ha en toppen dag och njut om du är långledig.
    Kram
    A

    SvaraRadera
  2. Ha ha.. Älskade Nasse & Puh!!! Och förbaskade ogräs...grrr!! Men jag önskar dig en trevlig helg!!!Kram Kate

    SvaraRadera
  3. Åhhh vilken god o mysig frukost!!! Och nu är den väl uppäten :)
    Ja jakten på ogräs tar ju aldrig slut, konstigt
    Ha en skön helg Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Älskar Puh och alla hans "klokheter".
    Många av oss borde nog tänka lite mer som han..........

    Det där ogräset tror jag aldrig vi kan utrota!

    Skön helg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Fina bilder och kloka ord från Puh :) kram Diana

    SvaraRadera
  6. Så fint hus ni har! Vilken smarrig frukost! kul att du hittade till mig! Nu lägger jag mig som följare även hos dig! Kram Nilla

    SvaraRadera
  7. Jag är precis likadan...Gillar frukostar och Nalle Puh ;) Det gäller att ta tillvara på dom småljusglimtarna i vardagen ! - Visst är det konstigt att ogräset är det första som är grönt i trädgården...Och överallt växer det också !
    Så synd att dina buskar inte klarade vintern. - Det är så himla trist att ha lagt ner både pengar och arbete förgäves.
    Otur för dej att du inte gillar surströmming...Lukten ska man inte bry sej om ;P
    Ha det gott och tack för att du tittar in hos mej ♥
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  8. Jag är nog ingen Nalle Puh, en balja kaffe sen är jag klar för start, fniss...Tråkigt med buskarna och du...lycka till med ogräset! Det enda man aldrig blir av med, hur man än gör kommer det tillbaka!

    Önskar dig ocå en fin helg!
    Kramen!

    SvaraRadera
  9. Frukost är absolut ett måste direkt när jag stiger upp! Och Nalle Puh och hans filosofi älskar jag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Jag är lika dan som du! Frukost direkt! Tänk vad roligt att du hittade mig, för då hittade ju jag dig!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig frukost !! Och puh är klok han Kram

    SvaraRadera
  12. Jag måste också ha frukost meddetsamma på morgonen... och en stor kopp kaffe

    Kram Rosa

    SvaraRadera
  13. En god frukost ger en god dag!
    Skönt att få en heldag med trädgården ;)
    Det är att ladda batterierna det.
    Ha en fin helg!
    Kram Sussi

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.