onsdag 18 juli 2012



Kvinnor tränar hela livet fast på olika sätt...

Åren går men vi fortsätter att träna långt upp i åldrarna,träningsmetoden förändras dock med tiden.

Upp till 10 år
För flickor upp till 10 år så är det dans och balett.

10-16 år
Där är det team och lagsport som gäller.

20-35
Den här tiden i livet är det mest individuella saker som ett pass på gymmet. Löpband-styrketräning o.s.v

35-40
Här kommer en period med mera stillsamma saker som Yoga 

40-60
Här vill man börja röra på sig utomhus,jogging,vandring m.m

60-70
Här kommer pantertanterna igång med simning,vattengympa m.m

70 och uppåt
Här blir det gruppaktiviteter med föreningsliv som att spela bridge,stavgång,orientering,boule m.m

På den här linjalen så är jag närmare att spela bridge än att dansa balett. Men bridge verkar ju så tråkigt så jag tror jag återupptar baletten:)

Min träningsform i dagsläget och har varit under flera år är att powerwalka ,samt den bästa investering jag gjort då det gäller motion.En crosstrainer placerad framför tv-apparaten så går det som en dans...Inga dyra gymkort här längre....


Dagens tänkvärda ord: Jag tränar inte för att bli yngre,jag tränar för att bli äldre...

Önskar er alla en jättefin kväll! Och håll gärna utkik här i min blogg för det kommer en utlottning:)
Tack alla ni som kikar in här och för era gulliga kommentarer!
Ciao!




14 kommentarer:

  1. Kul, och den stämmer nog gannska bra men jag som powewalkar eller simmar hamnar längre upp ( eller ned hur man ser det)på skalan haha.
    kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Tränar på gymet, och där kör jag med crosstrainern, den är riktigt bra!!

    Ha det gott
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Visst tränar vi för att bli äldre!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Ja det är verkligen tänkvärda ord.
    Själv har jag alltid sagt att jag inte tränar något och aldrig har gjort. men på senare tid har jag förstått att promenad nästan varje dag i snabb tack och ganska många cykelturer, simning och lite träning hemma före läggdags också räknas fast jag aldrig har tänkt på det som träning utan bara rörelse.
    Ha en fin kväll, här har vi fått ett underbart väder och jag tre av barnen och maken tog en tur till sjön och badade, härligt.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Ja det ligger nog mycket sanning i det! Kikar in och önskar dig en skön fortsättning på sommaren, nu tar jag semester. Hoppas jag inte missar din utlottning....

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Tänkvärt! Tänk om det kunde få mig att börja träna också!
    Kram helena

    SvaraRadera
  7. Jaha, är det så det är....ja det stämmer nog.
    Just nu gör jag ingenting av det............

    Spännande med tävling, vill självklart vara med.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  8. Just nu gör jag ingen sorts träning.....har både band och boll och magtränare....som står i garderoben men är ute och går lite grann bara....med en sån där skulle kanske det skulle vara lättare ....

    Ha en bra dag
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  9. Jag tränar precis som du, förutom att jag har en cykel framför datorn. Kollar på
    program som jag missat när jag cyklar.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Tänk värda ord och särskilt det sista om att träna för att bli äldre, jag har ju börjat lite smått på gym och tycker det är så roligt.
    kram Annika

    SvaraRadera
  11. Jag har ju mina BungyPump-stavar och tro det eller ej...jag har fått armmuskler!!!!! Älskar att vara ute och promenera med dem, det känns verkligen att man tränat!
    Hoppas du får en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  12. Aj aj och oj oj...jag passar inte in i någon skal just nu:) Fast jag försöker komma igång med promenader igen!!!
    Nu blev jag i alla fall inspirerad...tack för det.
    KRAMAR Helena

    SvaraRadera
  13. Hihi, det stämmer nog ganska bra:))) Bra ditt dagens ord, tänkvärt!! Visst är det så att vi måste träna för att ta hand om och förvalta våra kroppar!

    Stöööööööööörsta kraaaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  14. Oj, jag gör inget. Men trädgårdsarbete kanske också är träning!
    Vilket fint uterum ni har. Den här sommaren skulle det verkligen varit skönt att ha haft ett. Snyggt med de marina sakerna. Visst minns jag Kaj och Börje.

    Kram Agneta

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.