lördag 5 oktober 2013

Vardag igen...

Borta bra men hemma bäst.Ett uttryck som passar på mig:) Jag gillar verkligen att åka iväg till värmen,solen och ljuset.Njuter i fulla drag hela dagarna och bara lunkar på och göra ingenting som kallas att koppla av.Vilket jag kan ha svårt för hemma... Men jag tycker alltid att det är lika skönt att komma hem till det som kallas vardag:)

Äta pizza och dricka ett glas rött till lunch:) mer eller mindre varje dag.Kan jag säga utan att skämmas:)

En god kaka till eftermiddagskaffet...
Och kliva in i en taxi och åka dit man ska..
Fast minst 2 timmars promenad på stranden varje dag,så lite motion har vi fått:)
Men nu är det vardag igen,tills nästa gång som inte dröjer så länge för då tar vi med hela familjen och firar Mr J som fyller jämt:)

Så dagens lunch består av Proviva,knäckemacka,ägg och lite frukt och det är inte fy skam det heller:)

Promenaden är gjord,på spisen är det långkok det blir kalops till familjen som kommer snart och är hungriga:) och jag tror nog det vankas ett glas rött till det:) 
Till mig själv blir det någon vegetariskt rätt,liknande deras kalops  och garanterat ett glas rött:)

Önskar er alla en härlig lördag...

19 kommentarer:

  1. Ja, det är väl så det ofta är...............man har det så bra borta men det är ändå skönt att komma hem igen.

    ha en fortsatt fin kväll med familjen,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem! Jaså, du kör vegetariskt, dt skulle jag också kunna göra utom i grilltider.
    Det bästa med att åka bort är att det är så gott att komma hem - sa någon.
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva som tar ett glas rött nu

    SvaraRadera
  3. Så härligt du haft det!! Men alltid skönt att komma hem igen, hur underbart det än varit utomlands :) Jättehärlig frukost du dukat och så vackra bilder i dagens inlägg!

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Jag är precis som du. älskar att åka bort men tycker det är skönt att komma hem. Vad härligt att veta att man snart ska iväg igen.
    Kram helena

    SvaraRadera
  5. Härligt med folk som säger som det ÄR! Jättegott med rött o vitt vin...O värme givetvis.Jag ska nog allt planera in en Barcelona resa med min man till våren,fast är som du,hemmakatt! Kram på dej / Gunilla

    SvaraRadera
  6. Åh Gran Canaria :) Såg faktiskt på taxibilarna att det var där du varit, underbart! Jag och min man har både gift oss och haft barndop där och till vintern ska vi dit igen. Var bodde du och var du nöjd med resan?

    Kram Madame Edith

    SvaraRadera
  7. Sååå härligt med varm och solig semester!!!
    Men precis som Du är jag otroligt hemmakär...
    Kalops, sååååå gott det med!!
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  8. Hihi så härligt det låter...man ska njuta av livet...för man vet aldrig när det tar slut.....idag har jag fixat o donat o städat hela dagen...i morgon ska jag njuta lite på stan ;)))....
    må så gott min vän;)
    Kram<3

    SvaraRadera
  9. Härliga semester bilder, men precis som du skriver härligt att komma hem.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Lika mysigt som det är att åka på semester, lika skönt är det att få komma hem o sova i sin egna säng, med många minnen rikare. Jag som älskar frukost säger bara mmmmmm så gott. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder !
    Vore så skönt att komma iväg på en resa men det jan ju bli till nästa år också.
    Så härligt att vara i värmen och ta det som kommer.
    Men håller med dig borta bra men hemma bäst...
    Så gott det lät med kalops.
    Ha en fin höstvecka ! Kram

    SvaraRadera
  12. Jag håller med dig, borta bra men hemma bäst. Men det är så skönt att få åka bort och njuta och lyxa sig lite och sen känna sig nöjd över sin vardag. Må så gott!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  13. Det är alltid så skönt att komma hem även om man haft det underbart där man varit..
    På dina bilder syns det att du haft det bra..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  14. Alltid bäst hemma hur man än försöker inbilla sig annat;)
    Men det är bra med ombytet för då uppskattar man den "tråkiga" vardagen så mycket bättre!
    Härligt verkar ni ha haft det och avis är jag!:)
    Kram

    SvaraRadera
  15. Välkommen hem! Härligt att få vara i väg och ladda batterierna. Men lika skönt att komma hem till vardagen :)

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  16. Låter som ni haft trevligt ;-)

    Trevlig kväll. /N

    SvaraRadera
  17. Vad mysiga bilder.
    Tack för titten hos mig.
    Visst är det härligt att åka bort men så himla skönt att komma hem.
    Ha en fin fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  18. Håller med! Roligt att vara borta ett tag men lika roligt är det att komma hem igen.

    Kram Agneta

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.