lördag 24 januari 2015

Superenkelt supergott supernyttigt...

Nu har även jag provat det allra senaste i pannkaksväg,nämligen bananpannkaka! Gjord av enbart ägg och banan . Väldigt vanlig i Thailand sedan länge vad jag förstår...
Jag gillar ägg och äter det nästan varje dag ofta i form av omelett. Men den här pannkakan slår allt!

 Men som frukostpankisar... nja det vet jag inte.Nästa gång ska jag nog prova den som mera en dessert eller mellanmål.
En skvätt lättvispad grädde,eller lite vaniljglass på måste göra susen...

Hur enkelt och snabbt som helst att göra den...
2 bananer
4ägg
lite salt
1 tsk vaniljsocker 
Och så klart smör till stekning. Jag använder alltid smör till all mat ...

Blanda ägg,salt och vaniljsocker,mosa bananerna och blanda och rör ihop smeten
Serveras med fördel ex skivad banan och färska blåbär eller sylt
Tänk på att göra varje pannkaka så tunn som det går så blir det 4 st av den smeten,själv tycker jag dom som blev tunnast var godast..
Vill man göra en mindre portion så går det att göra på enbart 1 ägg och 1 banan.

Smaklig måltid...

10 kommentarer:

  1. Nja det låter inte som en frukostpannkaka. får nog prövas till dessert när barnbarnet kommer.
    Ha en fin lördag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Så gott det lät....jag gillar nämligen bananer, även i matlagning ;)..ha en fin lördagskväll...här ska dottern stå för maten i kväll...och då förstår du ungefär vad det blir, haha....
    Kramis bia

    SvaraRadera
  3. Min dotter gör ALLTID bananpannkakor, till lunch, mellanmål och träningsmål.
    Men hennes recept har havregryn i.............mycket gott och mättande.
    Nu blev jag riktigt sugen på pannkakor!

    Kram på dig Anneli

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Jag gillar också bananpannkakor och brukar ha keso eller kvarj till...då känner man sig lite nyttig också ;).
    Ha en fortsatt fin helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Flickorna lärde mig i somras att göra bananpannkaka, himla gott, men jag säger som du att jag vill inte ha det till frukost. Vi brukar ha det som lunch eller utflyktsmat.
    Fin kväll på dig, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  6. Jag provade Bananpannkakor för några dagar sedan för första gången och jag föll pladask. Jag äter de med Vaniljkvarg och Jordgubbar och det var suveränt gott.

    Önskar dig en suverän kväll!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
  7. Det lät verkligen som en smaskig och god efterrätt !
    Ska absolut bjuda mina barnbarn på det nästa gång dom kommer !
    Ha en fin vecka och sköt om dej !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  8. pannkaka utan mjöl, tack vare äggen så bliver det ju en underbar omelett, skall fixa hem bananer
    TACK SNÄLLA JÄTTESPÄNNANDE

    SvaraRadera
  9. Det låter gott och spännande.. Tack för tipset!

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Önskar dej en trevlig helg!!
    Kram från bloggerskan Bia ;)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.