söndag 20 december 2015

Till slut så....

Hej på er...

Det var ett tag sedan men här har det varit fullt upp. Till slut och efter många års letande så slog vi till maken och jag på en liten lägenhet på solkusten.

Lägenheten är en liten tvårummare och det räcker gott till oss,där har vi tänkt att vi ska tillbringa så mycket tid som möjligt och allrahelst på ålderns höst  (fast tills dess är det ju en lååång tid)

Vi har som sagt letat och letat mycket på Kanarieöarna där vi helst tillbringar våra vintrar och älskar klimatet. Men till slut kom vi fram till att vi än en gång skulle köpa ett ställe på fastlandet.Då vi hade ett ställe i Alicante för ca 20 år sedan tänkte vi nu att vi slår till i Malaga området den här gången.
Och resan är lite kortare vi flyger dit på fyra timmar,så här åker vi fram och tillbaka.

Visserligen inte samma värme som på Kanarieön,men vintertid som Svensk normal sommar och det räcker gott.





Lägenheten ligger 2 tr upp och har en magisk utsikt från en stor vinkelbalkong med pooler på båda sidorna.
Det tar oss ca 10 min att gå ner till stranden...



Området är grönt och fint och otroligt välskött med en bra förening.




Vi har nu varit nere mycket i November och December så nu är lägenheten tömd på förra ägarens saker och vi har köpt nya möbler och håller på att färdigställa den efter våra önskemål...

Balkongen här ska nu i Januari glasas in så den kommer att bli som ett extra rum där våran matplats kommer att bli och jag misstänker att det är där vi kommer att hänga mest.



Köket är litet så ingen plats för diskmaskin finns det utan där har dom ist valt att ha tvättmaskin och det är ju inget man klarar sig utan så den får vara kvar där.





Men en magisk utsikt har vi så där gör det inte ont att stå och diska.

Inga stora ytor som sagt men man klarar sig gott på ca 50 kvadrat utan problem trots att man är bortskämd med 170..

Vi kommer så småningom bygga om i köket och kakla om i badrummet,men så länge vi bor in oss,så funkar det som det är nu.Huset är endast 10 år gammalt så det är i fint skick allting.




Jaa så här har jag tänkt mig mina vinter dagar i framtiden :)

Hälsningar från Costa del Sol..

Feliz Navidad...

6 kommentarer:

  1. Grattis till ännu ett boende! Låter perfekt, inte en massa jobb med städning, 2 rum är ju snart avklarade. Så roligt för er!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. En liten tår rinner ;)...men bara för att det låter härligt och för att det är en dröm även för mej/oss...mest för mej, hihi...man ska njuta av livet så länge det varar...
    Ha en fin julvecka !!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  3. En liten tår rinner ;)...men bara för att det låter härligt och för att det är en dröm även för mej/oss...mest för mej, hihi...man ska njuta av livet så länge det varar...
    Ha en fin julvecka !!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  4. Men Grattis! Gud så härligt, skulle också kunna tänka mig en lägenhet i Spanien någonstans, någongång. Förstår att det måste kännas underbart. Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Åh GRATTIS! Det var roligt att höra,vilken lycka och vilken söt lägenhet! perfekt att ha när ni blir lite äldre.Ska nog föreslå gubben det också! Kram o GOD JUL på dig ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  6. Det låter trevligt grattis till den och ha det så gott där. Mina föräldrar hade hus i Spanien på den tiden de levde var trevligt att fara dit och njuta solen ibland men jag är inte så förtjust i sol och värme så jag stannar på min kolonin här i Jönköping. det är härligt det med.
    Ha en fin Jul och Ett Gott Nytt År.
    Kram Meta

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.