onsdag 17 februari 2016

Mera Spanien

Hej igen!

Här kommer inläggen tätare ett tag igen :) Det kunde jag inte tro för 4 år sedan när jag startade min blogg, att jag nu 4 år senare fortfarande skulle vara aktiv. Visst har jag det senaste året varit dålig på att uppdatera men nu med ny dator och ny kamera finns det massor att lära.Och det tar tid så vi siktar på 4 nya år:)

I dag fortsätter jag med några bilder från vårat Spanien..




Första gången vi åkte in till gamla stan i Marbella så hittade vi en mysig restaurang där vi åt en supergod pizza så satt vi under ett av parasollen.

Jag såg den ena efter den andra som gick förbi som skrattade och tog upp sin mobil och fotade mot oss och jag kunde verkligen inte förstå varför?
Vi hade inte sett det själva när vi gick och satt oss,men det var ju så fina dekorerade fönster på ovanvåningen som gjorde alla så glada:)

Detta var på höstkanten..




Och till julen så kommer så klart julgardinerna upp..




När man går in i restaurangen så ser man upp på övervåningen,där finns en lägenhet och även dom fönstren är lika fint utsmyckade.

Någon bor förmodligen i lägenheten som driver restaurangen.. Jag tror att det är ägarens mamma då jag ofta ser en gammal dam sitta och sticka där inne.


Önskar er en fortsatt fin vecka..






3 kommentarer:

  1. Åh vilka härliga bilder ifrån Marbella, så vackert det var. Vi var alltid på Mallorca under alla år. Jag vet inte på den tiden var Marbella dyrare, än Mallorca. Bor Ni där året runt, eller bara på semestrar ?
    Så roligt att Du tagit upp ditt bloggande igen. Tycker om Din blogg, så det skall bliva roligt igen att följa.
    Här har det kommit massor MED SNÖ, I går kväll hade jag -5 grader nu är det på nollan i dag, ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Haha det där är inte alls ovanligt på de där trakterna. Min mor och far bodde där när de levde så jag har också skrattat åt det. Är ju liksom inte van vid den sortens gardiner.Härligt att ni börjar komma till rätta nu.
    Ha det gott i solen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Ha ha, ett speciellt sätt att pynta fönstren på utsidan, riktigt kul - även om jag inte skulle vilja ha det själv.
    Roligt att du vill fortsätta blogga!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.