söndag 27 mars 2016

Ofrivillig spanska kurs



När vi för ca 20 år sedan hade hus i Spanien närmare bestämt i Torrevieja kommer jag ihåg att spanjorerna inte gärna talade engelska.Så min tanke var för första början att nu måste jag lära mig att tala spanska.

Men nu är det faktiskt helt annorlunda  dom flesta talar ganska dålig engelska men bättre det än inte alls.Och jag själv är väl ingen stjärna på engelskan heller.Men vi kommunicerar ganska bra ändå.

Så jag hade nog lagt det där med spanska kurs åt sidan.



Tills vi nu kom hem sist.

Sonen har varit och köpt ett bokpaket med tillhörande cd skivor och tyckte att vi så klart ska lära oss spanska:)

Och det är lättare sagt än gjort,men så klart måste jag ju pröva.Och jag måste säga att lite sugen blev jag allt.

Så jag ska nog ta ta i den biten på riktigt:)

Årets längsta helg går nu mot sitt slut och jag önskar er en God Fortsättning....

2 kommentarer:

  1. Alltid spännande att lära sig ett nytt språk. Så fint ni har det i er lägenhet i Spanien. Ha en fortsatt fin påskhelg! Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Min erfarenhet är att det alltid hjälper att kunna lite av ett språk, även om man inte kan prata obehindrat. Ibland kan bara några ord eller fraser hjälpa. Själv tycker jag att det är lättare att plugga språk om jag går in med en sådan, ganska låg, förväntan. Allt jag lär mig är plus liksom, även om det aldrig skulle komma så långt... Lycka till med spanskan!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.