söndag 3 april 2016

Ändra på sina frukostvanor...



Nåja.... kanske inte:) finns ju ett gammalt uttryck,man kan inte lära gamla hundar sitta..

Det stämmer på mig ...

Jag är ju en riktig mackätare,gärna till frukost ,lunch och middag.
Och ska jag äta filmjölk så ska det gärna vara kalaspuffar till det.

Hur många vuxenpoäng är det på att äta kalaspuffar?




Men ibland slår jag till! Med en riktig superfrukost med supermüsli:)
Och jag har verkligen hittat något jag gillar...



Nämligen Paulúns supermusli ! Den innehåller alla nyttigheter som pumpafrön,quinoa,havreflingor,blåbär....
Till det toppar jag med lite Chiafrön,gärna lite skivad banan eller blåbär och ner i vanilj yoghurten.

Riktigt gott och faktiskt den enda muslin jag någonsin tyckt om...

Ett tips!

Fast ibland så kommer barnet i mig fram (läs ganska ofta) och då blir det filmjölk med kalaspuffar och en god macka...

Ha en skön söndag...


5 kommentarer:

  1. Det är gott med variation också. Men mest blir det te och macka här. På sommaren kan jag tänka mig fil, sylt och flingor.
    Snart kan vi sitta ute även i Svedala och äta frukost det längtar jag till.
    Ha det gott i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Dottern äter musli från Paulinus också ;))
    Jag har ätit Fänkålssoppa med potatis vitlök purjolök och selleri och havregrädde och lite vitvinsvinäger...supergott.
    Och du ska veta vad supermätt jag är...får inte i mej en frukt ens....jag bara älskar den där kokboken jag köpte på bokrean.
    Så har jag gått på löparbandet också, nu måste det bli lite bättring framöver här, hihi...
    Disigt och kallt här....vi åkte till torpet idag, men åkte hem lika fort som vi kom dit....diset kom från havet...solen sken när vi åkte, men sen var det kört.
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Då skall jag prova Super >Muslin, jag äter havregrynsgröt varje dag. Alltid roligt med något nytt, tusen tack, Hajan

    SvaraRadera
  4. Härligt med folk som ger 17 i dieter:)Men visst är det gott att känna sig lite nyttig nån gång då o då iaf ♥ Hälsningar fia

    SvaraRadera
  5. Jag vet precis vad du menar.... jag är en kalaspufftjej och en macktjej... svårt att bryta ett mönster som är såååå gott :)
    Ha en mysig lördagskväll :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.