torsdag 5 maj 2016

En påse fylld med goda nyttigheter



Efter vi kom hem från Spanien så har vi firat 3 st födelsedagar,då både jag min son och mitt äldsta barnbarn har fyllt år...

Så här har det blivit mycket av det goda... tårta på längden bredden och tvären känns det som:)

Jag fick en lite annorlunda present av mina "ungar",kan det vara så att dom tycker mamman är för mycket för sötsaker och bör hålla igen:)





En fin påse hade dom gjort till mig och fyllt den med 
ekologiska,organiska kex,drycker,choklad och lakrits... 




Bland favoriterna i denna påse är bovete kexen högst upp på listan. Här med mosad avocado,tomat och citronpeppar... Stort gilla på den.
Bovete är trots namnet inget vete utan en ört.Kan med fördel användas i vegobiffar eller i gröten.








Pukka night time...
Jag gillar att dricka te på kvällen och här har vi en rogivande dryck som passar innan sovdags.
Naturligt koffeinfritt och 100% ekologiskt.



Även Pukka original Chai fanns med i påsen fast det är ett te jag dricker ofta och som jag föredrar...enligt mitt tycke mycket godare smak.
Innehåller kanel ingefära,kardemumma och lakritsrot.





Ett Baobab pulver att ha i juicen,smoothien eller i rawfoodbollar.Eller bara ett glas kallt vatten för en borstande energidryck.
Baobabpulvret kommer från Baobabträdet som växer på Afrikas savanner.

Lite roligt med namnet då vi ofta är på Kanarieöarna och vårat hotell som vi alltid bor på när vi är där är Afrikainspirerat och heter just Baobab.




God choklad och lakrits..



Pastiller i en jättesöt ask..

Det var några av sakerna i min påse som jag verkligen tycker att det är värt att prova..
Nu ska jag slå mig ner i soffan och i kväll så blir det bara nyttigt godis:)

Fredag i morgon..Vart tog den här veckan vägen?

Trevlig Helg!

2 kommentarer:

  1. Det var väl en glad överraskning. Men var får man tag i en sådan påse ?
    Men en spännande och trevlig samling.

    SvaraRadera
  2. Det var mycket gott i den påsen ;))...man får gratulera i efterskott då ;))
    Härligt att fylla år på den här tiden på året...själv fyller jag år på den värsta tänkbara månaden på året, nämligen Januari...inte att tänka på att sitta ute i Bersån och fira precis, haha...
    Ha en fin dag i solen!!
    Kram min vän !!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.