onsdag 24 augusti 2016

En liten tripp..



För första gången på mycket länge så har jag åkt tåg och jag kan väl säga att jag blev positivt överraskad det var inte alls så hemskt som jag föreställt mig... eller som jag kommer ihåg:)

Mr J åker ofta till tåg Malmö för att sedan ta sig vidare mot Tyskland och den här gången fick jag ett infall och följde med då han skulle dit och hämta en husbil för en kunds räkning.

En mindre tågvagn hittade vi så det blev inte så fullt,och vi bullade upp med fika och tidningar,godis så resan på fyra timmar gick snabbt..

Vi tog flyget som gick direkt då vi kom fram till Köpenhamn . Flög till  Stuttgart som ligger i sydvästra Tyskland. En stad vi ej har besökt förut...




Tyskland har ju precis som Spanien söndagsstängt,lite trist kan man tycka. Men inte i den här staden...




Jag kan nog säga att så mycket folk som är ute och fingår och fönstershoppar har jag nog aldrig sett.

På en söndag då allt utom barer,och serveringar är stängda det är ovanlig. Men från tidiga förmiddagen till senare på kvällen så var det fullt av folk.

En mycket trevlig stad!



Och fönstershopping blev det och en hel del steg på stegräknaren:)  T.o.m lite hög puls emellanåt för såå mycket snyggt i fönstren så klart! Och frustationen blev stor av att inte komma in och prova:))





Och dagen efter fanns ingen tid för shopping då vi hade en nätt liten resa hem på 140 mil:)

Men vi åkte iaf hem med stil!




2 kommentarer:

  1. Det är trivsamt att åka tåg, vi åkte Stockholm tor i vintras och det var så behagligt, hade inte åkt tåg på evigheter.
    Snygg husbil! Tyskland är trivsamt men visst är det tråkigt med söndagsstängt, det är vi inte vana vid.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Jag gillar att vara i Tyskland för att de har stängt på söndagar och man kan njuta av stadslivet i stället när man är där. Förstår att ni flög en lång tågresa annars. Fin bil ni hämtade.
    Ha det gott i sommarvärmen
    kram Meta

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.