tisdag 30 augusti 2016

Slutet gott..allting gott...


Jag hoppas det iaf :) Efter att jag försökte rädda den lilla paddan från att drunkna i våran pool...
Tänk om jag bara skrämde slag på den?

Inte första gången grodor och paddor söker sig till poolen,ramlar ner och drunknar och där ligger den sen och ruttnar och om vi inte använder poolen på ett tag så märker vi inte det och får byta vatten..




Här gör den ett tappert försök att klättra i och det var så jag fann den.

Och så klart med mobilen i fickan så gick det lätt att få några bilder..




Gör nu ett tappert försök att gömma sig från mig..Här syns jag inte:)


Och nu börjar jakten...




Jobbade förtvivlat och försökte komma in bland bråtet och ta täckning från mig:) Och jag som bara ville hjälpa den..

Konstigt nog så är det så med mig när det gäller grodor och paddor,Jag får någon slags beskyddarinstinkt och måste hjälpa varenda groda jag ser på vägen..

Annars avskyr jag allt vad småskryp och äckliga djur är och är livrädd för allt.Men grodor är det något visst med.Dom är som små bebisar för mig.



Haha! Där fick jag dig allt!




Och en timme senare...

Har man inte jobb så skaffar man sig:)

Ha de gott...

1 kommentar:

  1. Fint gjort av dig! Du får nog ta en runda runt poolen varje dag, den kommer säkert tillbaka.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.