tisdag 15 november 2016

Efter regn kommer sol....



Vinter är ju inget jag gillar och massor av snö i november är väl inte att föredra precis men vi fick en jättefin helg som var. Med strålande solsken och plusgrader så snön smälte bort ganska snabbt på sina ställen.

Jag funderade just på om november månad är en höst eller vintermånad enligt almanackan..Jag tycker att det är vinter,men är lite tveksam till det..   Hmm.. det måste jag kolla upp!




En dag som var som gjord att ta ut kameran för att försöka få en bra bild...
Och det är verkligen inte det lättaste med tanke på detta mörker som råder nästan för jämnan..

Det är faktiskt så att egentligen är det inte kylan som jag tycker är värst på vintern utan det är detta ständiga mörker. 

Och det säger faktiskt dom flesta svenskar som bosatt sig i Spanien att det är mörkret vi flyr ifrån..



I dag har det regnat hela dagen så det mesta utav snön är nu borta,vilket gläder mig...Torra vägar igen ingen halka och isiga oplogade vägbanor. Listan kan göras lång...Stort GILLA på det!

Just snöandet och den kaos som råder i trafiken är jobbigt fast jag gillar inte att köra bil på vintern överhuvudtaget.. 

Men efter regn kommer ju alltid sol så vi håller tummarna för det:) 

Önskar er en fin vecka...



3 kommentarer:

  1. Åh, vilka bilder! Jag vill inte ha snö och kyla förrän tidigast januari, november är en höstmånad tycker jag. Mörkret gör inte så mycket än så länge, det är lite mysigt, men efter jul känns det jobbigt trots att det går framåt.
    Ha det fint vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder, och mörkret är jobbigt tycker jag med. Mörkt när man går till jobbet och mörkt när man ska hem.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Idag r inte den här gumman så glad, halt ute 86 år och 2 benbrott, skiträdd. Förlåt uttrycket, kram Hajan

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.