tisdag 10 januari 2017

Gröna fingrar eller......



Njaa:) knappast jag men min son har det:)





Jag vet inte vad han gör men det är han som är hos oss och sköter om mina blommor då vi inte är hemma.Så det är helt och hållet hans förtjänst att det finns några gröna växter alls i detta hus.




Denna stora gigantiska Aloe Vera står normalt ute vid poolområdet på sommaren.Men han lyfte in den på hösten då vi inte var hemma och ställde den i mitt arbetsrum.Och där står den nu för jag har inte vågat flytta på den.





Jag kan inte tycka att den är särskilt fin utan ser bara helt galen och  vildvuxen ut men den är fin ute på sommaren,så där står den nu som sagt och har blad som är ca 6 cm tjocka.


Så jag får stå ut med monstret några månader till inomhus:)


4 kommentarer:

  1. Jag har också ett par aloe vera....men dom behöver planteras om nu,ser för jäkliga ut, hehe...lite vatten ska dom ha
    för dom lagrar ju vatten i bladen ;)
    Hoppas allt är bra !
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Norpade några skott av alovera förra sommaren i Spanien. Dom växer också så det knakar. Jag tycker din var fin.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Så fin Aloe Vera, jag får aldrig mina att överleva, de bara skrumpnar... Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Hej Anne, så länge sen..!
    Jag fick ett par skott av grannfrun som står i tvättstugan och jag glömmer att vattna dom där, och det trivs dom tydligen med. Din var ju gigantisk...
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.