fredag 2 juni 2017

Läsa eller lyssna..






Det är frågan...

Hur mysigt är det inte att krypa ner i sängen släcka lampan och någon som läser en saga ...

Men!

Jag klarar inte av att hålla mig vaken.
Gissar på att det tar högst fem minuter så har jag somnat.
Vaknar såklart efter någon timme,och undrar vad hände?

Samma visa nästa kväll....

Och då börjar letandet var var jag?





Fast jag kan väl också erkänna att det inte tar så mycket längre tid med en bok..
Lite jobbigt och lite ont på näsan när denna tegelsten åker ner  i ansiktet.





Hur gör ni kära bloggisar!

Sitter i tv soffan med en skål praliner ? Läser ni fortfarande böcker eller blir det mest ljudböcker?

Trevlig helg!


7 kommentarer:

  1. Har lyssnat på böcker i flera år nu. Först hade jag svårt att bara sitta eller ligga och lyssna. Nu repar jag böcker o parti och minut. Jag lyssnar till och med när jag jobbar ibland. Du får väl ställa in hur lång tid du ska lyssna. Börja med en liten stund.😊
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Det är längesen jag lyssnade på en bok, vill gärna vila mina öron när jag inte är på jobbet. Men jag läser varje kväll när jag krupit i säng annars somnar jag inte.
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag lyssnar gärna på ljudböcker när jag är ute och går och när jag kör bil. Vissa böcker går inte alls att lyssna på vilket beror på uppläsarens röst. Men med rätt uppläsare, vars röst passar historien, och som läser med inlevelse så går det hur bra som helst. Jag har nyligen sträcklyssnat på Denise Rudbergs böcker i kriminalserien som handlar om Marianne Jidhoff....Kan varmt rekommenderas! Lyssna i rätt ordning bara.

    Kram och ha det gott!

    Anneli i Dalarna

    SvaraRadera
  4. Vanliga böcker! Jag har försökt med ljudböcker, men tappar koncentrationen ... ;)

    SvaraRadera
  5. lyssnar sällan på ljudböcker....och läser sällan också, hihi...bara livsåskådningsböcker, för dom slukar jag !!
    Men det är i perioder, är med i en bokklubb som heter Livsenergi så när det är någonting som intresserar mig så köper jag boken !!...så jag har en hel del sådana böcker !!
    Ha en fin nationaldag i morgon !
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Förstår dig men det är en bra bok. Jag lyssnar gärna. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Förstår dig men det är en bra bok. Jag lyssnar gärna. Kram Anette

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.