tisdag 25 juli 2017

Sommarlängtan och flyttpackning...




Igår kändes det verkligen som årets första höstdag var här..

Fast här uppe på kullen där vi bor så blåser det alltid lite extra.Men allt var grått och trist.




 Jag är ju verkligen ingen älskare av hösten och igår kändes den av.. Men sommaren är långt ifrån över. Och nästa månad blir det nog sommar på riktigt:)


Fast nu är det så att så trist och tråkigt så jag behöver står på huvudet nånstans,det har jag inte:)

Vi har nämligen sålt vårat hus så här packas för fullt.

Lite vemodigt samtidigt som vi känner att vi har gjort ett rätt beslut.. Men 19 år i huset är en lång tid,det har hänt så mycket här.Så många minnen och 4 st barnbarn som växt upp här och älskat att vara här med oss.

Men det kommer att bli bra! Nu blir det mera Spanien för oss,och jag slipper hösten:)




Och idag tror jag minsann att sommaren kom tillbaka:)

Nu blir det kaffepaus i solen en stund..
Sen in och brottas med flyttkartonger igen:)

Ha det bäst!

4 kommentarer:

  1. Ni har gjort precis som vi. Vi hade också bott så länge i vårt (26 år). Förstår att det är mycket just nu med packningen och allt annat som kommer till.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Grattis till försäljningen! Det är ju olika skeden i livet och ni vill ju vara mycket i Spanien så jag förstår att ni säljer. Men jag ska säga att jag älskar hösten mer än någon annan årstid.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Åh jag som är världens mest nostalgiska människa på denna jord, hihi...har inte kommit över ännu när vi sålde föräldrahemmet för tre år sedan !! såå vemodigt !....men grattis till försäljningen och ni verkar ha bott så fint till...ska ni bo i lägenhet i Sverige då när ni är hemma ?....jag antar väl det, eller ?...ha det så bra bland flyttkartongerna, hehe...
    Kraaam

    SvaraRadera
  4. morn,morn när jag tittade bland mina inkömmande bilder, så undrade jag vem är detta- Såg ut att vara en människa som stod på händerna. Men det var ju Du, lilla lurufax, vilken bra bild på nallen.
    Ja det kändes som höst, och jag gillade det vi åldringar gillar inte denna intensiva värme.
    Hoppas allt är bra, I morgon försvinner min dotter 5 veckor till sitt hus i Spanien. De längtar förstås.
    Du skall ha det så bra önskar gamla Hajan

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.