lördag 24 mars 2018

Fredagsbuketten


Denna veckas bukett blev ett fång nejlikor..
Näst efter vita blommor så måste jag nog säga gröna.

Bara en enkel grön bladbukett eller som här gröna nejlikor.
Något åt det limegröna hållet..


Nejlikan har nog lite dåligt rykte har jag fått för mig.
Den anses nog mera som en tantblomma eller kanske en begravningsblomma.



300 stycken olika arter finns det av den vackra blomman.


Och finns det någon blomma som står sig lika länge?

Tummen upp för denna fantastiska blomma.
Stort älsk på den :)


2 kommentarer:

  1. Håller med dig om denna blomma. Man kan ha den hur länge som helst innan den vissnar ner. Jag har köpt en nejlika här som är helt mörkgrön och har bara en massa borst. Ha en fin söndag med sol hoppas jag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Nejlikor är vackra och praktiska då de håller i all evighet. Jag är också svårt förtjust i din Morris-kudde på den översta bilden. Schnygg!
    Kram och ha en fin söndag!
    Anneli

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.