tisdag 12 juni 2018

Dom små små detaljerna och en liten sneak peak..



Gardiner kanske inte är sån liten detalj utan en ganska stor sak i ett hem tycker jag.

Så glad nu att vi kommit så långt som till gardiner i lägenheten i småstaden.


Här i lägenheten fanns det takskenor kvar så jag valde att behålla dom och nu är gardinen i vardagsrummet uppe på prov.
Så fint med gardiner från tak till golv tycker jag,men här är det mycket pyssel med fingerkrokar och den gardinen kommer att åka ner många gånger innan jag blir nöjd..

Gör om och gör rätt:)

Vi har nu kommit så långt att målningen är klar. Tapeter och golv är färdigt i alla rummen. Nu är det kök och hall kvar.
Köket är beställt och kommer om två veckor,sen är det bara att vänta på en hantverkare.

Mitt i semestertider:) Önska mig lycka till:)


Vi hade tänkt att köpa nya dörrar,men där fick vi lite problem:(
Dessa dörrar är specialgjorda.
Det finns inte några dörrar som passar hit,annat än att man byter karm och gör en mindre operation.

Så vi skippade den biten och lämnade in dörrarna på lackering.

Och eftersom vi behåll den gamla stilen med dörrarna så valde jag att behålla handtagen.

Dom var fula och missfärgade gula och fula. Men polering och målning så blev dom riktigt fina.



Låset till toaletten..
Älskar den gamla stilen..

Handtaget ska målas en gång till och det blanka ska få en polering till..
Måste bara sätta upp dom på plats för att se om det blir bra,och jag har bestämt mig.

Det blir bra..



Som jag minns då jag själv var barn och bodde i lägenhet.



Även garderobsdörrarna har lackats och handtagen polerats..


Och en sista liten detalj..

Lampknappar och kontakter har vi redan köpt till hela lägenheten.

Så  tanken var att dom skulle bytas ut.Men när nu målaren satt tillbaka allt på sin plats då han var färdig. Så funderar vi på att låta dom vara kvar skicka på dom lackering
just nu är dom väldigt gula och smutsiga till den vita tapeten.

Så i slutänden blir det en gammal moderniserad lägenhet med blandad stil.

Ett modernt kök och gamla detaljer kvar i lägenheten för övrigt.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.