torsdag 16 augusti 2018

Nu börjar det likna nåt....


Ett kök!

Vad jag har längtat efter denna dagen..
Inte just efter att laga mat,för det gillar jag inte alls i vanliga fall..

Men just idag så var känslan enorm,att laga till nåt man gillar och att kunna vistas i ett kök..
Att ta in kaffebryggaren från balkongen och ställa den på plats..

Lycka!

Här i lägenheten så har vi haft bara det allra nödvändigaste i husgeråd.

Och nu på årsdagen efter det att vi flyttade från villan,så börjar vi att fylla skåpen med alla ägodelar som jag saknat så mycket.

Men att flytta ifrån en villa på 200 kvm,så ska nu plötsligt allt få plats i en lägenhet på 75 kvm..

Och ändå gjorde jag mina högar..
Spara,slänga,sälja och ge bort...

Och allt i möbelväg som vi hade kvar körde vi ju ner till Spanien.



Fem minuter efter kakelmannen har gått hem så såg det ut så här:)

Ingen silikonfog i skarvarna än,utan han skulle komma nästa dag och avsluta..

Jag loooovade att inte vara i köket,men lite måste jag ju bara piffa:)



Men nu så..
Fogen är på plats,likaså allt piffet på bänkarna och nu liknar det ett kök med lite detaljer kvar som Mr J ska fixa.. I morgon ska det läggas golv.Så bilder kommer senare då allt är färdigt..

Jag har slängt vårat gamla nötta IKEA porslin och börjat att använda det som stått i skåpen i alla år..
Man samlar och samlar och använder så sällan.

Gröna Anna var den servisen som jag samlade då jag flyttade hemifrån,så den har några år på nacken.Men nu ska den äntligen börja att användas..

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.