måndag 10 september 2018

Meat Free Monday och äppel päppel...




Hos mig är det ju måndag varje dag när det gäller maten,men nu så efter många många år så har jag äntligen fått med mig stora delar av familjen. Köttätare som dom är så  börjar dom ändå  tycka att det det är ganska ok:)

Lillkillen i familjen är nog den som jag mest har lyckats med att omvända:)
Han fullkomligt älskar mormors pannkaka med fläsk och en korv med bröd...
Så klart vegetariskt...






Min måndagsmiddag... 


När det gäller att laga mat till mig själv så måste jag ju medge att lite lat och ganska ointresserad av matlagning så jag tar gärna till lite färdiga produkter som här schnizel med ost.

 Råris tillagat i gurkmeja för den gula fina färgens skull,och det ska vara en en supernyttig krydda.
Bra för precis allt!

Linser,valnötter och lite grönsaker gjorda i en krämig fyllning med lite grädde.





För er som har svårt att få i barnen frukt och grönt så har Lidl just nu en rolig ide att sälja så även barnen äter..







Undulatomater, gurkodiler sagomorötter, pyttepaprika, piron paron päron och äppel päppel... Så klart att dom är goda:) Det hörs ju på namnen..

Så löp och köp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.