tisdag 13 november 2018

Kan nog inte med ord beskriva...





Vilken lycka jag känner att få vakna upp här varje morgon.Nyper mig i armen då och då för att undra om det är sant.Vi gjorde det verkligen till slut,och nu är det våran fjärde vinter som vi vistas här. Visst saknar jag mitt hus hemma i Sverige men det var ett val vi gjorde och jag inser att det här med att slippa vintertid med snö,kyla och blask det slår nog allt.




 Vi har ju en ganska liten lägenhet här men en stor vinkelbalkong som vi vistas på mest då vi är hemma.. Och det bästa är nog frukosten! Här dröjer jag mig kvar ganska länge varje morgon.Nog den ända gången som jag verkligen kan sitta still och koppla av. Eller inte när jag tänker efter,en solstol helst på playan eller vid poolen då kan jag också släppa allt..




Kvällarna tillbringas här ute även dom.Vi har ingen matplats i lägenheten så det är här som vi alltid äter och soliga dagar så har vi sol från morgon till kväll så varmt och skönt även nu. Det blir lite värre vintertid om det regnar mycket men då sätter vi på värmen inomhus. Men värmen här i ett oisolerat stenhus är inte som vi är vana med,det är ganska fuktigt och småkyligt inomhus jämt.





Men eftersom det blir en del turer till det blå/gula varuhuset så är förrådet med ljus alltid fylld för det går åt en hel del.


Trädgården och poolen sköts av andra och vi behöver inget göra mer än att titta på :)
Vi har 4 st pooler i vårat område på 5 st hus och 174 lägenheter. 2 stycken stora och 2 stycken barnpooler.

Just nu har vi fått ett läckage i våran pool nedanför oss,så poolskötaren har tömt poolen och lagar läckan där. Vi solar fortfarande då vädret tillåter men doppet är över för denna gång för tyvärr så har vi inga uppvärmda pooler.. Man kan ju inte få allt:)




Peekaboo:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.