torsdag 6 december 2018




Som jag skrev på mitt Instagram idag...

Varför är vi svenskar så tråkiga?

Här där vi bor finns det inte många spanjorer,utan det är en salig blandning av några svenskar och engelsmän som är i majoritet. 

Men några spanjorer dyker upp nån gång och då  blir det liv och rörelse här där det annars är så tyst.

Glada, högljudda ,prat och skratt...

I dag hade vi en familj som hade fest här i huset så jag satt på min balkong och lyssnade och tänkte på vilken skillnad det är. 
Dom skrattar dansar och sjunger redan vid festens början,inte alls som i Sverige där det först efter några glas som tillställningen livas upp:)

En ny studie har gjorts och visar att spanjorerna är dom som lever längst och har den högsta medellivslängden i Europa.

Och jag tror inte bara på att det är deras sunda livsstil med medelhavsdiet rik på fisk och grönsaker.

Jag tror även att skrattet bidrar en hel del...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.