fredag 18 januari 2019

Bloggpaus...



Varför ska det alltid krångla med datorer?

Sliter i mitt hår,svär och säger fula ord för att sen ge upp..

Men nu så har jag iaf fått in mina bilder i datorn så här kommer en inlägg igen...

Vad gör vi då här i småstaden ? 

Jo det fortgår med det som vi hade för oss innan vi åkte till Spanien. Mr J har nu kommit så långt att det fattas tapeter i hallen och tak ska målas i hall och kök. Men det får vänta tills våren.

Nu är det snart dags för oss att åka tillbaka till solen och värmens land igen...

Jag har haft fullt sjå med att få någon ordning på vardagsrummet,det har tagit sin tid ändrar om hit och dit.

Men jag tror att jag hittat hem nu:)

Jag har ju tidigare berättat om att jag köpte en ny grå sammetssoffa i somras då vi var hemma,som jag sa då...Den gick inte hem hos mig så den fick säljas på studs..

Jag saknade min vita soffa som jag haft i så många år (vi körde ju ner hela möblemanget till Spanien)

Så vi gjorde helt enkelt så att jag köpte en ny Karlstadsoffa på det blå/gula varuhuset,men jag köpte soffan utan klädsel eftersom dom inte har den i vit klädsel längre.

Och nu är det Mr J som sliter i sitt hår:) han är något trött på att montera möbler:)

Hur som helst..Jag köpte soffan och beställde sofföverdrag från företaget Bemz som skräddarsyr överdrag till IKEA möbler..

Och nu har jag min soffa igen:) supernöjd med klädseln,bra kvalitet och rätt färgnyans. Vilken service sen,det stod på hemsidan att det tar mellan 4-6 veckor att sy upp överdraget.Men jag tror att jag fick mitt på 3 veckor.
Något jag varmt kan rekommendera för er som sitter med gamla trötta IKEA soffor,köp nytt skräddarsytt överdrag så har ni en ny soffa på studs.





Jag som älskar kuddar har ju självklart oxå köpt några nya:) Nu är det färger som havregult,sandfärgat och brunt som gäller..



Sandfärgad puff och beige matta.. Beige är nu det nya gråa..
Tavlor ska upp på väggarna,och listerna som ligger undan soffan ska snart spikas upp..



Men nu lämnar vi resten till våren,man ska väl inte vara sysslolös så vi ser till att vi har något att göra även då:)

Ha de gott kära bloggisar och trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.