lördag 30 mars 2019

Lördagsdrinken...och nej! Ingen ny matblogg här...



Eller rättare sagt varje dag så försöker jag få i mig min energi boost i form av citronvatten..



 Gott och nyttigt som tusan och lätt här hos oss då man kan plocka citroner från trädet hos goda vänner med trädgård..Stort gilla på det!


Hemlagad grönsakssoppa med färsk spenat blomkål morötter m.m.. Jag använder spenat i dom flesta rätter som jag tillagar numera..

Spanien toppar listan nu och är det hälsosammaste landet...

Enligt en studie som gjorts så har den traditionella medelhavsdieten kompletterad med olivolja och nötter en stor positiv påverkan på hjärt och kärlsjukdomar än de som bara äter kost med reducerad fetthalt..



Jag är ju en riktig pastalover och kan äta pasta lätt hela veckan lång så det gäller att vara lite flexibel och ändra tillbehören här har jag gjort en riktig krämig sås av crème fraiche med spenat valnötter och tomater.Massor av riven ost på det och ringlat över lite olivolja..


Där det riktigt går åt helsicke är nog smöret på mackan:( Jag tränar för fullt med att endast ha olivolja på) men jag älskar ju smör och då ska det ju helst vara Bregott. Här är smöret hårt som tusan och dessa klumpar med smör är ju inte det nyttigaste..

Bregott i ett tjockt lager då det bildas tandavtryck på mackan är väl det godaste ändå:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.