Visar inlägg med etikett Utmaning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Utmaning. Visa alla inlägg

fredag 15 juni 2012



Utmaning

Jag har fått en utmaning av Pia med bloggen hem ljuva hem.Där jag ska svara på några frågor om mig själv,så klart jag gör....
1. Öl eller vin?
Gillar ju båda, men svaret blir nog vin.Men det beror också på vilken mat mat äter till

2. kaffe eller tea?
Samma där,gillar båda,kaffe på morgonen gärna tea på kvällen.

3. Rock eller blues?
Rock

4. Kött eller fisk?
Helt klart fisk eftersom jag inte äter kött.

5. Långbyxor eller kjol?
Kjol

6. Medelhavet eller stilla havet?
Hmm,svårt,väljer båda

7. Nytt eller begagnat?
Nytt

8. Husvagn eller tält?
Lätt att svara på,har endast tältat en gång i mitt liv,så svaret är väl givet.

9. Cykla eller simma?
Simma

10. Sushi eller hamburgare
Det var värre, äter ju inte kött, och gillar inte sushi,så inget svar där

11. Deckare eller kärleksroman?
helt klart, kärleksroman

Nu gör jag det lätt för mig och skickar frågorna vidare till:

Gunillas ljusglimtar
Elsa och Helena
Hs enkla vardag
Marie om allt och inget
Jenny hemma på kråkered


Önskar er alla en trevlig helg,med hopp om lite sol!





söndag 3 juni 2012




Jag har fått en utmaning av söta Nilla med bloggen Lifes Silverlining and I

Den går ut på att svara på några frågor om sig själv.Och sen utmana några andra bloggare att berätta lite om sig själva.

1. Hur kommer det sig att du började blogga?
 Läst olika bloggar en längre tid,och när jag fick en skada i en axel och fick massa tid över och då allt blev så begränsat för mig att göra. Då blev det som lite terapi för mig.

2. Varför heter din blogg som den gör?
Helt enkelt så att Anne är en förkortning på mitt namn. Anne-Christine. och vita rum: ja det talar väl för sig själv.

3. Vad drömde du om när du var liten?
Utan tvekan! drömde om att bli filmstjärna i Hollywood när jag blir stor.

4. Vilket är ditt favorit semesterställe i Sverige? och varför?
Västkusten, ligger högst på min lista,dit vi återvänder varje sommar. 
Varför? havet, klippor,båtar,räkor, smögenbryggan ja allt!

5. Vad gillar du att göra om du har en stund för dig själv?
Sätter mig ner och myser med en ny inredningstidning,och nu även bloggandet förstås.

6.Vad unnar du dig helst själv?
Köper mig gärna någon fin inredningspryl, som jag aldrig får för mycket av;) nya kläder, skor är alltid kul, gärna en resa....

Mina frågor som jag nu skickar vidare är:

1. hur kommer det sig att du började blogga?
2. varför heter din blogg som den gör?
3. vad skulle du aldrig köpa? eller sätta på dig?

4. Vilken färg kommer aldrig in i ditt hem?
5. vilken årstid gillar du mest?
6. vad gör du helst en varm sommardag?


Och dom som jag skickar min utmaning till är:

Rosa huset i vitt
Min lilla värld
Änglarum
Här är gudagott att vara
Vardag och flärd
Gardenhouse

Önskar er alla en fin söndag, och håll i hatten;))