fredag 12 oktober 2012



Svårt val...

Semlor eller pepparkakor och julmust vilket ska jag välja..... vilket i landsproblem:) Det blev pepparkakorna och musten som vann idag. Blev så klart jättesugen på  saffransbröd  till det oxå,men det fanns inte:)

Som tur är vill jag säga för jag tycker det är alldeles för tidigt med jul i Oktober månad,affärerna börjar nu bli överfulla med jul.T.o.m glögg och redan förra veckan såg jag Lussekatter i en Kvantum affär. Snart äter vi pepparkakor och dricker glögg på midsommar...
I dag kunde jag inte motstå ,  frestelsen blev för stor! Så pepparkakor och julmust är dagens gofika...

Med det önskar jag er alla som tittar in,en riktig härlig helg....

15 kommentarer:

  1. Såg smarrigt ut det där!
    Men redan i butikerna!!!
    Själv ska jag mysa med ett glas rött ikväll.
    Kram Bia

    SvaraRadera
  2. På Plantagen började dom ta fram tomtar och julpynt för en vecka sedan:)
    Ha en härlig helg du med.
    Kram Carita

    SvaraRadera
  3. Ja jag var på Rusta i förra veckan och då hade de tagit fram ljusslingor redan, men jag tycker det är lite mysigt iallafall. Jag har kvar lussekatter i frysen sen förra året, micrar jag dom o äter med det samma så går de nog ner haha!!!! Ha en mysig helg!!!! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Hej! tror julen smyger sig på sakta men säkert ;=) hellre njuta lite längre innan än efter!trevlig helg ♥ kram kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Oj, det var tidigt, men förmodar lika gott som i December.
    Julen startar tidigare och tidigare för varje år, såg att en butik här redan plockat fram julpyntet..................

    En fin helg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Jaa ibland blir man riktigt sugen påpepparkakor och glögg! Ha en trevlig fredag!
    kram Helena

    SvaraRadera
  7. Men vännen, julmust redan i butiken?! Pepparkakor har jag visserligen sett länge. Julmust dricker jag först dan före julafton och då har jag verkligen längtat. Förra helgen var jag på vårt "lilla Ullared" och där fanns en hel avdelning med julsaker men det lockade inte, tycker det är för tidigt.
    Ha en underbar helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Oj så tidigt julen kommer:)...jag gillar svagdricka bara...minne sen mina barndomsjular.tack söta Anne för tipset om broddar...köpte jag för ett par år sen...ska på skorna sen...kram söta du / Gunilla

    SvaraRadera
  9. Ibland är det svårt att motstå *ler* men jag tycker också att affärerna börjar alldeles för tidigt. Du får ha en fin lördag.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Ja affärerna börjar tidigt....pepparkakor har jag faktiskt hemma året runt....julmust dricker jag bara på julafton .nåt jag gjort i många år ett glas på morgonen och ett på kvällen,
    kram Rosa

    SvaraRadera
  11. kathas kortmakeri13 oktober 2012 kl. 20:18

    Tidigt visst.. Men så gott!!!
    Ha en fin kväll.
    Kram Katha

    SvaraRadera
  12. Pepparkakor är gott jämt, must
    har jag inte sett än. Men snart
    kommer det säkert här också, och
    allt smakar så gott.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. Här i min landsända av Sverige har inte julen direkt dragit igång än å skönt är väl det! Bara jag som gjuter tomtar hihi! Ha en fin dag! Kram iréne

    SvaraRadera
  14. Guuud vad sugen jag blir på saffransbullar, mmmmm...

    Önskar dig en fin dag!
    Kramen!

    SvaraRadera
  15. *Skratt*... Har oxå köpt pepparkakor och gjort must i min sodastream...!!Önskar Dig en skön söndagskväll, kram Kate

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.