torsdag 22 december 2016

Skumtomtens dag....



Jag tycker att det är roligt med alla dessa temadagar som vi fått.
Om inte annat för att jag älskar att fira saker:)

Och i går så var det ju skumtomtens dag.



Nu var det ju inte bara skumtomtens dag igår utan den delades med Tomasdagen en kristen dag som är årets kortaste dag.Vintersolståndet infaller och julfriden börjar närma sig...

Denna lilla äckliga skumtomte som är gjord av gelatin (hur jag nu kan tugga i mig det) behöver den verkligen den dagen,jag har en känsla av att skumtomten har sina dagar från Lucia ända fram till jul:)



Så i kväll denna dan före dan före dopparedan fortsätter vi frosseriet med skumma tomtar,pepparkakor och glögg och bara väntar....


2 kommentarer:

  1. Tror jag ätit för många skumtomtar på sista tiden (snälla kunder kommer med låda efter låda till oss) så jag ska inte äta en enda skumtomte mer. Eller ....
    God Jul på dig, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Nog har det gått ner några sådana i magen på sista tiden allt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.