måndag 29 maj 2017

Hälsokur...





Ett glas varmt uppkokt vatten med en halv pressad citron i är rena häsokuren..

Ända sen jag var barn eller så länge jag minns så hade min pappa en kanna uppkokt vatten i en tillbringare på köksbänken.

Det var det första han drack varje morgon ibland med linfrö i ibland citron.

Citronen är ju fulladdad med nyttiga näringsämnen så om du känner dig trött och hängig så drick ett glas varmt citronvatten före frukost varje morgon.



Fördelar med att dricka citronvatten är...

Hjärnkapaciteten ökar
Kroppen avgiftas 
Immunförsvaret höjs
Matsmältningen ökar
Hyn föryngras
Tandhälsan förbättras
Risken att få cancer minskar

källa.Kurera.se



Mitt fantastiska citronträd i Spanien med dom söta citronerna 

Och jag försöker verkligen dricka det där glaset varje morgon före frukosten...

Men jag kan ärligt säga att det är lättare att dricka ett glas citronvatten från söta citroner än dom vi köper hemma...

Ha det bäst!

3 kommentarer:

  1. Citronvatten är säkert bra och i vintras drack jag det på morgonen en tid men sedan glömde jag av det. Men jag tar en sked honung varje morgon, tror nog att det också är bra.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Thanks a lot for your tip, your lemmons are great

    Hugs

    Marina from https://marinainblue.blogspot.com.es

    SvaraRadera
  3. Finns så många bra gamla huskurer som man borde använda.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.