måndag 3 september 2018

Master bedroom...



Ett av rummen som är färdigt här i lägenheten.... Faktiskt det enda rummet som är helt färdigt.

För övrigt så fattas lite möbler,mattor och tavlor sen ska det nog bli fason på den här lägenheten också. Sen så har vi kvar den där sista biten med lister.

Köket är så gott som färdigt förutom målning och tapet. 

Vilken dröm att inreda och möblera ett helt nytt boende kan tyckas.Det tycker jag med så klart det är ju verkligen det bästa jag vet och nu har jag ju chansen eftersom vi körde ner vårat bohag till Spanien. Men samtidigt lite svårt nu när jag fått för mig att go bananas med färger eller som ett att barnbarnen sa att farmor blivit lite wild and crazy:)


Haha lite irononi i det då färger för mig oftast går i grått... något i svart och en soffa i sammet som faktiskt är grå men har en ton i blått.. 

Det är där det svåra nu kom in...

Soffan!

Man gör sina misstag som jag förklarade för Mr J den var som man säger ett impulsköp och jag måste erkänna att jag saknar min vita soffa..

SÅ OSS EMELLAN

Den kommer att bytas ut:) Mr J får den glada överraskningen då vi kommer tillbaka till Sverige igen..


Jag får skylla på att den är så svår att kombinera andra färger med. Och ett varningens finger till er så gått i funderingar om en sammetsoffa! Den är såå svår! Allt syns,allt fastnar hår och ludd.Inget för en barnfamilj kan jag säga..

Jag som förut har haft vita soffor med avtagbar klädsel som man lägger i tvättmaskinen.






Sovrummet däremot har inte genomgått någon förändring alls.Där gick jag på ett säkert kort och köpte likadana sängar och inredning som vi hade förut i huset.

Så här kan jag känna att jag känner mig hemma..

Så min stora förändring i inredningen var kortvarig och det där att go bananas kommer nog att fortsättningsvis bara handla om att byta kuddar med lite färg i då och då:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.