söndag 7 februari 2016

Här kommer mera...


Med risk att jag tråkar ut er så fortsätter jag att bildbomba från solkusten och vårar casa som vi passande nog döpt till Costa Cosing.

Här är ingången till oss. Grindar och lås och ett vaktbolag finns dygnet runt så man känner sig trygg...
Fast för övrigt är det ingen stor brottslighet alls.

Tyvärr lite mörk bild men den är tagen klockan 8 på kvällen och än så länge bara skymning.

Det bästa av allt är nog ljuset! Jag som alltid pratar om hur mycket jag avskyr vintern så är det nog inte kyla och snö som är det värsta,utan det är mörker... jämt är det mörkt på vintern hemma...




En bild från baksidan som är tagen från våran balkong.Lite lyxigt kan man tycka men vi har 4 pooler i området.




Nu äntligen är förberedelserna gjorda och inglasningen av balkongen är påbörjad så snart har vi ett rum till och det blir här på balkongen man vistas mest.




Vi har en ganska dryg backe för att ta oss ner till stranden. Ner går snabbt inte mer än 10 minuter,uppför kan vara någon jobbigare då vi oftast varit nere på strandpromenaden och gått ganska långt.









Jag verkligen älskar den här strandpromenaden alldeles nygjord och massor av folk i rörelse hela tiden.Rent och fint och massor att se med fina nyrenoverade hotell.





Och inte behöver vi besöka något gym heller utan det får vi på köpet:)










Finns massor av andningshål att stanna upp på och våran favorit är nog här.Servicen är såå dålig så det tar alltid två timmar innan man kommer därifrån:)
Men det gör inget det är ju därför vi är här för att endast koppla av och ta det lugnt.





Tidig morgonpromenad här och på långt håll ser ni två figurer som sitter där i godan ro med sina spön och väntar på fisk.
Vilken tid på dagen jag än kommer så finns dom där, lugnt och stilla sitter dom hela dagen och väntar och väntar...
Sådant får mig ibland att tänka till...
Varför springer man alltid...
Varför har man alltid bråttom till något...
Varför tvättar jag handfatet samtidigt som jag borstar tänderna...
Knäppt? Jag vet...

Många frågor som dyker upp i huvudet och här finns det tid till att tänka

Nu får ni ha en ny fin vecka ta hand om er själva och varandra....










4 kommentarer:

  1. Det ser så fint ut, rent, snyggt och trevligt! Ett härligt ställe för er.
    Så ni har också varit sjuka, hoppas ni är friska igen. Har haft mitt i två veckor nu och idag är första dagen jag känner att det går åt rätt håll. Tröttsamt!
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Åh vad Härligt för er med ett eget ställe...det vore nog en dröm att få tillbringa ålderdomen så! Kram på dig ❤ Gunilla

    SvaraRadera
  3. Åh vad Härligt för er med ett eget ställe...det vore nog en dröm att få tillbringa ålderdomen så! Kram på dig ❤ Gunilla

    SvaraRadera
  4. Det var länge sen jag var på en sådan kust för bad.Så underbart att se , det är klart Ni trivs där.
    Njut bara och ha det skönt, önskar Hajan

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.