måndag 17 april 2017

En annorlunda påskhelg...


Hallå där alla kära bloggisar! Hoppas ni alla har haft en härlig påsk ...
Tyvärr så har ju  vårvädret kommit av sig har jag sett med både snö och kyla på sina håll.Tråkigt :( nu håller vi tummarna för att våren och värmen kommer..

Vi var ju hemma på en blixtvisit i Sverige men är tillbaka i Spanien igen,och för första gången så har vi firat påsk utan familjen.
Fast vi hade en liten påskmiddag innan vi åkte.

Här har vi myst med sol och lata dagar som vanligt,det har varit riktigt varmt på sina ställen med upp till 28 grader.

Vi har ju under tiden vi varit här nere fått lite nya vänner vilket är jättetrevligt. Så några mysiga kvällar med umgänge och restaurangbesök har vi också haft.



Sen finns det alltid lite att fixa med hemma,trots att det bara är en liten 2 -rummare så hittar jag ständigt på nya projekt enligt Mr J :) som hoppas att nu borde det väl vara färdigt nån gång:)



Hastigt och lustigt så behövde jag en bokhylla,då det fanns en vägg som är gjord för det:)
Nu gäller det bara att fylla den med böcker:) 
Jag tar ju med några stycken varje gång,men jag får väl dryga ut det med några spanska... 



En enkel bokhylla blev det med hyllplan från det blå-gula varuhuset och hyllsystem från bygghandeln.
Hittade ett fint bokstöd på Zara home som fyller ut lite så länge..

Önskar er en fin vecka..

 

4 kommentarer:

  1. Inget toppenväder som vi haft under påsken. Men april är ju en liten lömsk månad. Vilket fint bokstöd som du hittat.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Vilken värme ni har, här är det svinkallt men idag har vi i alla fall haft solsken.
    Ser att vi har ganska lika boksmak, Britt-Marie var här skrattade jag gott åt.
    Ha det fint i värmen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Håller med dig, bättre våder kunde man ju önska sig. Men nu är det ju så att detta jäkla våder fenomen rår man inte på.
    Men som en tröst vi får bättre väder, det törs till och med jag, lova.

    SvaraRadera
  4. Hej vännen !.........oj vad konstigt det har blivit på bloggarna, jag glömmer ofta att titt in till dig, många bloggerskor har slutat att blogga, en del har tagit paus och en del bloggar mer sällan ;(. Själv bloggar jag också lite mer sällan, men har märkt att jag tappat många läsare...fattar inte vad som hänt ?, men antar att det är instagram som tagit över...lite tråkigt tycker jag. Men det är kul när man får en kommentar ibland från er bloggerskor iaf...man kan fundera på om man ska fortsätta blogga, för snart tycker jag att jag inte har mer att komma med...skulle vilja ha en mer feel good blogg, men det finns massor av sådana så vi får se vad som händer framöver ;))....vi reser till Gran Canaria nästa vecka ska bli så kul. Ha det gott !
    Kramis bia

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.