söndag 2 april 2017

Sköna söndag..

April är här! min födelsedag snart och våren är här! Jippiiii!

Såå härlig helg vi haft med riktiga vårtemperaturer, igår så hade vi även sol hela dagen...
I dag är det sämre med det sistnämnda men det är varmt och fåglarna kvittrar och jag blir så lycklig!

Måste tipsa er om en jättefin bok jag hittade på rean..

Februari är ju den stora bokrea månaden,jag älskar ju böcker och bokrea. Men vi är ju nästan aldrig hemma då det släpps,men en och en annan bok har jag hittat sen vi kom hem.

Och nu även halva priset på rean,ja det tackar man för!




Kristin Kaspersen har gjort en kokbok helt i min smak...




Verkligen välskriven,intressant och snygga bilder... 
Nu önskar jag bara att jag kunde leva upp till allt det där som att säga hej då till vetemjölet,minska mitt sötsug och mitt stora sockerintag.Men men .. jag jobbar på det!





En kokbok utöver det vanliga, med små berättelser en massa bra tips,och en massa gott förstås! 

Så gillar ni det ekologiska,näringsriktiga,glutenfria och framför allt nyttig god mat med mycket grönt. ....  Löp och köp!

Önskar er en fortsatt skön söndag!

3 kommentarer:

  1. Så konstigt jag har inget hört om Kristin Kasperssons kokbok. Så spännande

    SvaraRadera
  2. Jag har nog lite svårt att ta bort allt det där med socker och vanligt vetemjöl helt och hållet jag med.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  3. Jag har köpt några "nyttiga" kokböcker, tycker om att läa oh titta på bilderna och förhoppningsvis bli lite mer nyttig. Kristins bok har jag inte sett men finns den kvar till halva priset köper jag. Socker försöker jag undvika på veckorna och det går oftast bra. Vitt mjöl vet jag inte om jag kan bli helt fri från även om det är sällan jag äter det. Ja, nog kan vi lära och göra mer nyttigt.
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.