onsdag 20 december 2017

Nu närmar sig julen med stormsteg...


Nu går det undan!
Bara 4 dagar kvar,sen poff! så är det över...



Tänker tillbaka på den där tiden då barnen var små.

Vilket stress och jäkt det var,Jag vände upp och ner på hela huset..
Städade,tvättade,julpyntade.
Julgardiner,juldukar och röda ljus..

Började till Lucia och var klar till dagen före julafton.Då skulle granen kläs och skinkan skulle kokas..
Inget fusk här inte!

Pust!
Att man orkade...

Nää då är det bättre nu.

Klapparna är klara, granen är klädd ,köttbullarna är stekta och skinkan är köpt färdigkokt..
Och städa...Det gör jag efter jul..

Så jag slår mig ner i fåtöljen och chillar vidare:)









3 kommentarer:

  1. Jaa det kanske är bättre nu, men vilka underbara minnen i alla fall. Sä år det för mig,

    SvaraRadera
  2. Ja, det är skönt att vi inte håller på och städar och fixar som när barnen var små. Men det var ju så roligt också att göra det tillsammans med barnen och känna deras glädje.
    Önskar dig en riktigt God Jul!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Allt har sin tid och charm. Men visst är det skönare med ditt tänk nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.