fredag 15 december 2017

Jakten på den perfekta granen.....



Den har bara fortsatt och fortsatt!

Jag bestämde mig för att köpa en konstgjord gran för ca 5 år sedan, då började jakten.
Så skönt och bekvämt att hämta granen från förrådet,slippa allt barr...

Men efter att ha känt och klämt...
Överallt!
År efter år..
Jag blir aldrig nöjd!

Så till slut har jag varje år gjort samma sak...

Köpt mig en fin kungsgran som sen åkt ut direkt efter jul för att den barrar..







Men nu har jag hittat min perfekta!

Den liknar verkligen en riktig gran med sina tjocka och ganska naturtrogna barr...

(Njaa,kanske lite för perfekt..)

Och den här ska få tjäna in varenda krona,så det lönar sig nog i längden..

Den har även färdig monterad LED belysning,som jag hade lite skräckblandad förtjusning till...

Jag är nämligen livrädd att belysningen ska bli gul.Men det är den inte alls.



Och medan jag skriver nu och samtidigt klär granen:) Så klart alltid flera saker på gång:) Så blir det mörkt och Gotlandbåten kommer in i hamnen.
Så jag knäpper en bild till..

Vi har ju inte varit här hemma så mycket sen vi köpte lägenheten.
Så jag tycker det är lika roligt att se varje gång som båten kommer in.
Bilar i massor som kör av och på. Mera intressant än att se på tv många gånger:)

Som ni ser så har vi inga blommor i fönstren,inga gardiner än så det ser lite kalt ut här hemma.
Och så blir det ett tag till innan våran stora renovering sätts igång här..

Men jul här ska vi ha ändå...
Så här är nu pyntat med både tomte, stjärnor i fönstren och julgran..

Önskar er en fin helg!

2 kommentarer:

  1. När dottern var liten hade vi en konstgran...sen la vi av totalt med gran. Men nu har jag fått fnatt helt plötsligt och skaffat två granar inne och en utomhus, haha...när faan blir gammal, haha...
    Önskar dig en fin helg !
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Har haft konstgjord gran i över 30 år. Den senaste var en sådan som du/ni nu har. Men i år blir det ingen gran alls hos oss. Vi får njuta av barnens granar som dom klätt.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.