tisdag 6 februari 2018

Gott snabbt enkelt....


Bananpannkaka...

Jag gillar inte alls att laga mat till mig själv..
Så något enkelt och snabbt fick det bli i dag då jag var hemma en stund.

Med lite extra av allt så blir den ju riktigt god..
Nånstans mellan en nyttig lunch eller en god efterrätt:)
Men glöm inte att pudra över lite florsocker,den gör det där extra!


Nu när Mr J inte är hemma och lägenheten är varken möblerad eller i ordning, så bor jag
 tillfälligt hos en av döttrarna.Men hemma på dagarna och planerar,planerar och planerar:)






Blåbär är nyttigt och bra för mycket,men särskilt för ögonen..
Och är sprängfullt med hälsofrämjande antioxidanter.

Det är konstigt att så få skandinaver känner till blåbärets effekter på ögonen.
Med tanke på att vi bor där det växer mest blåbär i världen.
Själv föredrar jag färska blåbär att mumsa på i stället för att köpa dyra vitamin preparat.





Något jag älskar med lägenheten är fönstret i köksavdelningen.
Vi har ett ganska litet kök, men här under fönstret kommer så småningom diskbänken att vara.

Ha en fin kväll...



3 kommentarer:

  1. Både bananpannkaka och blåbär är gott, men laga mat till sig själv är dötrist.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Svärdottern lärde mig att göra bananpannkaka och jag äter det men gör det inte till mig själv. Blåbär är så gott och nyttigt men jag köper alltid för jag gillar inte att plocka bär. Om de inte sitter på buskar förstås.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Banan pannkaka är jättegott ! brukar göra det ibland, enkelt och snabbt går det !
    Brukar däremot ha lingonsylt eller hallonsylt på....ibland blandar jag i keso i smeten också, det blir
    jättegott !
    Ha det bra !
    Kram bia

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.