torsdag 5 april 2018

Nu till salu...



Börjar med det gottaste först...



Och det är ju så klart balkongen...


En balkong med den bästa panoramautsikten!

Vi bor ju våningen under och här intar vi alla middagar frukost som middag.
Efter att vi har glasat in balkongen så är den som ett extra rum.
Även denna balkong har vi glasat in.




Nu är det ju inte våran lägenhet som vi bor i som ska säljas..

Utan en som vi köpte förra sommaren och det är den vi har jobbat med denna vinter.
Så vi kliver in i denna supersmutsiga hall.
I en lägenhet som stått tom i säkert 10 år.


Men lite vit målarfärg gör susen..
Det säger jag ju alltid!

Lite piff på det så var hallen fixad:)


Den här lägenheten var ganska lättsam då det gällde möbler..

Endast det som stod mitt på golvet,till skillnad mot dom andra lägenheterna.

Där det ofta är stora tunga möbler.
Här säljer man alltid lägenheter med fördel möblerade.

Men samma här,möblerna åkte ut och färgburken kom fram.
Så dörrar och lister är nu vitmålade.









Älskar verkligen det här piffet efteråt...

När man slutligen får stänga locket till målarburken,slänga penseln.

Åka till det blå/gula varuhuset,köpa möbler....
Hem och skruva som går på rutin här nu.

Och sen gå bananas med kuddar,blommor m.m

Hur många gånger ska du byta kuddar kommenterar ständigt Mr J ...
Det blir några byten innan jag är nöjd,slutligen fastnade jag för en snygg grön färg..
(ser lite mörka ut på bild)


Sovrummet var tomt,men stora garderober med skjutdörrar som inte syns i bild.
Så klart var det spansk furu även på dom men nu är allt vitt vitt...









Men nu när sommaren äntligen har kommit hit.
Så ska vi nu njuta av lite ledighet tiden ut tills vi ska åka hem.
Så klart har vi haft härliga dagar här och det här är bara som lite tidsfördriv.

Men ett riktigt roligt sådant,här är jag i mitt rätta element!
Pyssla med det jag gillar mest,och lapa sol dessutom.. Promenader och umgås med vänner.

Men tills nästa vinter såå...
Jag tror det blir ett nytt projekt:)

3 kommentarer:

  1. Det är alltid kul att fixa och att se resultatet sen det njuter man av. Ni har jobbat på bra i Vinter men antar att det har varit sol och värme ändå där nere som ni njutit av. man måste ju ha lite att göra åxå.
    Ha det gott nu och njut Hoppas ni inte säljer nästa med hihi.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Så duktiga ni är. Vilket jobb ni gjort. Får vi se om den blir såld snart.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Den måste bli lättsåld....hade man lite mer pengar så skulle jag köpa den av er, hihi...vill ha en lägenhet i Spanien...men det är ju inte bara att köpa, man måste ju tänka igenom det också ;))
    Ha en underbar helg vännen !
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.