söndag 17 november 2019

När lyxmat blir vardagsmat...



Fisk och skaldjur är ju nyttigt att äta och som tur är så är det något vi gillar båda två.

Annars är vi ju ganska olika Mr J och jag eftersom jag är vegetarian (men äter fisk) och han älskar kött... Och här köper man både fisk skaldjur och kött väldigt billigt.

Det är verkligen mycket billigare att leva härnere när det gäller maten du köper i affären.
Även att gå ut och äta mat på restuaranger ta en drink eller vin och öl har ju ett helt annat pris än hemma.

Det blir en hel del att äta ute här för det är en livsstil här nere.Man går ut träffar någon äter en bit eller fikar och umgås på ett helt annat sätt än hemma i kalla Sverige då man vintertid låser in sig.

Men lika mycket så lagar vi mat hemma och Mr J har en  specialitet och det är kokt hummer naturell.

Här köper vi levande hummer som han sen kokar hemma för här har dom ett helt annat recept än det vi är vana med och det är utan salt.Så den färdigkokta hummern eller räkorna här smakar egentligen inte så mycket.








Här ligger den nu färdigkokt röd och grann...



Det finns verkligen mycket att välja på här och fiskdisken är på vissa varuhus hur stora som helst.
Jag är väl mera för räkor än hummer och lagar till en hel del pastarätter med räkor..

Medelhavsmat när den är som bäst!




Lite läskiga tycker jag då dom är levande och jag kan väl erkänna att det tar emot att vara i köket när dom ska kokas så det är något jag undviker...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.