onsdag 11 december 2019

Hemma i vinterlandet igen...


Sedan någon vecka  tillbaka så är vi nu i vinterlandet igen.
Nu tror jag nog att många tänker vinterland med stort frågetecken?

Regn och rusk och absolut ingen snö och vinter är väl inget vinterland?

 Men för mig är det allt det,fryser mer än någonsin...
Det är väl så att ju mer man vistas i värmen så ju mera fryser man sen då man kommer till en kallare plats..










Jag gick verkligen "all in " och plockade fram hela julen på en gång då vi kom hem.
Har aldrig klätt granen så tidigt förut! 

Från min bardoms jul då vi traditionsenligt klädde granen kvällen före julafton.
Och sen då mina barn växte upp så fortsatte jag med det,tills för ett tiotal år sedan då började jag att klä den till Lucia.

Bättre att fira jul före än efter sen efter nyåret åker den ut igen:)





Bästa av allt är väl ändå den här adventstiden..

Fika fika och fika igen:)) Det känns så naturligt att äta saffransbullar och pepparkakor i tid och otid.

Men likt förbaskat fast man stoppar i sig en hel del! Så finns det både Lussekatter och pepparkakor kvar efter jul.. Ofta en halväten pepparkaksburk som sedan slängs för ingen vill ha:))

Trevlig Lucia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.