söndag 22 december 2019

Nedräkning... Och vintersolståndet.



Hej alla glada!

Hoppas ni myser trots utebliven snö på dom flesta håll i vårt avlånga land..
Jag är inte avundsjuk på er uppe i norr det kan jag ärligt erkänna:) Visst är det vackert och ljust men....

Hoppas julefriden har infunnit sig hos er.

Jag chillar mest omkring här och njuter av advent med allt vad det innebär.
Julklapparna är inslagna sen länge, jag ska steka lite köttbullar i morgon sen firar vi julafton hos en av döttrarna.




I går kväll så åkte jag hem till dottern där hon och jag gjorde egen pizza. Nja.. med betoning på att hon gjorde! Jag får inte vara i närheten då hon ska göra något! Jo jag fick duka och hälla upp vinet.
Sen kom sonen och gjorde oss sällskap då rundade vi av med kladdkaka med grädde och blåbär.




En mysig kväll helt enkelt! Nu laddar vi inför den goda julmaten! Vegetariskt för mig så klart!





Vintersolståndet!

Känn på det ordet!  Det bästa ord jag vet efter sommartid!

Nu går vi mot ljusare tider,nu vänder det som min pappa alltid sa på sin födelsedag då vintersolståndet brukar infinna sig.

Trots sin uppväxt långt upp i Jukkasjärvi så gillade han aldrig vinter mörker och kylan
Precis som jag:))

Trots det så har vi åkt mycket skidor han och jag. På den tiden så var det längskidor vi åkte och som man minns så var det alltid snö på vintern.

Eller ??

Ha en fin advent! Ta det lite lugnt inget stress och jäkt!
För en sak är säkert..

Julen kommer alltid ändå!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.