tisdag 5 januari 2016

Kuddkärlek

Kan man bli kär i en kudde? Så klart man kan..materiell kärlek kallas det ju och här inne visar jag ju bara min "ytliga" sida så här kommer nu bilder på min nya kärlek:)



Blått har alltid varit en favoritfärg hos mig,både i inredning och kläder men jag tycker det är svårt att lägga in blåa detaljer i hemmet så det har inte förekommit så mycket hemma hos oss.

Förutom någon gång på 80-talet då hela sovrummet gick i blått.Vi hade någon hemsk sänggavel som täckte halva sovrummet:) blått överkast och blåa gardiner:) Mr J verkligen avskydde det eftersom blått inte är någon favorit hos han..

Min kudde är är en William Morris som har ett mönster som är väldigt populärt nu mycket i tapeter har jag sett,men riktigt så modig är jag nog inte. Den är uppsydd av en firma som heter Östermalms textil om någon undrar,dom har en hel del fint där som dom syr upp kan jag säga.



Jag fick en jättefin bok av min dotter och svärson då dom i helgen var i Stockholm och självklart gjorde ett besök på Svenskt tenn


Fin blå färg och passar bra till min andra coffee table bok



Med vackra bilder och berättelsen om Josef Frank..


I dag mina vänner så fick vi här hos oss skotta snö för första gången den här vintern,visserligen två månader kvar men det känns ändå som denna vinter inte blir så lång.

Önskar er en fin trettondagsafton






9 kommentarer:

  1. Vilken tur att jag gick tillbaka i mitt förra inlägg och såg att du hade kommenterat...annars hade jag inte sett kommentaren, hihi...blått är ju en poppis färg nu...så fint du verkar ha det , vit soffa skulle vi aldrig kunna ha här...med tre katter !!
    Nu blir det snart lite god mat och dryck ;))....ha en fin trettondagsafton...jag har ju instagram, men det är inget som jag verkar gilla särskilt mycket, hihi....tyvärr ska man kanske säga....jag heter där bia_hag...om du vill kika in (har bara lagt in fyra bilder hittills ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att jag gick tillbaka i mitt förra inlägg och såg att du hade kommenterat...annars hade jag inte sett kommentaren, hihi...blått är ju en poppis färg nu...så fint du verkar ha det , vit soffa skulle vi aldrig kunna ha här...med tre katter !!
    Nu blir det snart lite god mat och dryck ;))....ha en fin trettondagsafton...jag har ju instagram, men det är inget som jag verkar gilla särskilt mycket, hihi....tyvärr ska man kanske säga....jag heter där bia_hag...om du vill kika in (har bara lagt in fyra bilder hittills ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. En riktigt vacker kudde både i färg och mönster! Tapeter med framträdande stor mönster gillar jag inte riktigt, det är svårt att passa med inredningen i övrigt.
    Fin bok du fick, det är härligt att bläddra i vackra böcker.
    Ingen snö här men kallt är det. Ja, det känns ju som inte vintern blir så lång när den inte kommit förrän nu.
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Vilken snygg kudde, passar verkligen in till det vita. Boken var ju bra snygg också, men antar att berättelsen om Josef Frank också är spännande.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Hej Anne!

    Vad roligt att läsa ditt blogginlägg om kudden som du köpt hos oss. Kul att du älskar den, det är jag som har sytt den ��


    Mvh Lotta
    Från Östermalms Textilateljé

    SvaraRadera
  6. Tänk att kuddar kan göra så mycket i en soffa. det ser så fint ut och den är så fin i mönstret. Vad kul med boken som passar så bra Josef Franks grejer gillar jag med.
    Ha en fin fortsättning
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. God fortsättning på det nya året!
    Hoppas det varit fantastiskt hittills!
    Underbara kuddar, kul med lite nytt :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  8. Hej hej! du har så stilfullt <3 hoppas Januari varit bra så här långt)just nu snöar det jätte mycket tur jag är ledig hi hi..ha det gott kram Jessica

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.